RODO Informator czerwiec 2020r.

25 VI 2020 r.
ODO 24
Zasady ochrony danych      
                     to każdy wiedzieć powinien

Obecność w social mediach

Obecnie trudno jest nam wyobrazić sobie dzień bez komputera czy smartfona z dostępem do internetu. Najbardziej „uzależniające” są chyba różnego rodzaju serwisy społecznościowe. Dzięki nim możemy swobodnie wyrazić opinię w dowolnej sprawie. Kiedy korzystamy z tej możliwości, tematem naszych dyskusji czy komentarzy niejednokrotnie jest nasze miejsce pracy albo wykonywane obowiązki. Czy wiesz jednak, jak używać social media, aby zachować bezpieczeństwo swoje i swojego pracodawcy?

Co robić, aby dobrze korzystać z social mediów

  • Bądź ostrożny – przed naciśnięciem „enter”, zawsze pomyśl o tym, co napisałeś – czy to na pewno sprawdzona informacja (a nie plotka), czy nie wprowadza w błąd albo czy nie jest dla kogoś krzywdząca - zwłaszcza jeśli mowa o Twojej firmie, przełożonych lub współpracownikach.
  • Zadbaj o język – to, co napiszesz w internecie już zawsze w nim zostanie i będzie świadczyło o Tobie – również jako pracowniku.
  • Bądź rozważny – jeśli sam masz wątpliwości, czy publikowana przez Ciebie treść jest stosowna, zatrzymaj się i zastanów, co pomyślałby o tym wpisie Twój szef, gdyby go zobaczył – jaka byłaby jego reakcja?

Czego nie robić w social mediach

  • Nie zdradzaj szczegółów swojej pracy ani żadnych informacji zdobytych w związku z jej wykonywaniem – mogą być one tajemnicą przedsiębiorstwa nawet, jeśli o tym nie wiesz.
  • Nie mów o klientach bądź kontrahentach w sposób pozwalający na ich zidentyfikowanie.
  • Nie publikuj krytycznych wypowiedzi o swojej firmie – w końcu jesteś jej częścią!
  • Jeśli w swoim profilu wskazujesz miejsce pracy, pamiętaj, że identyfikujesz się z pracodawcą i jesteś jego wizytówką, dlatego zwracaj uwagę również na prywatne publikacje i zdjęcia – wybieraj te, za które nie będziesz się później wstydził.
  • Nie używaj służbowego adresu e-mail – służy on wyłącznie do zadań służbowych.
  • Nie publikuj skanów/zdjęć żadnych dokumentów – w ten sposób możesz ujawnić zastrzeżone informacje należące nie tylko do Twojej firmy, ale również do jej klientów czy kontrahentów.

Pamiętaj, że według Kodeksu pracy, obowiązkiem każdego pracownika jest dbanie o dobro i wizerunek zakładu pracy. Jeśli postąpisz wbrew tym zasadom (również w internecie) pracodawca może wyciągnąć wobec Ciebie konsekwencje nie tylko służbowe. Naruszenie dobrego imienia firmy albo kierowane przez Ciebie pomówienia mogą wiązać się także z sankcjami karnymi lub cywilnymi!

 

ODO 24 sp. z o.o.
ul. Kamionkowska 45, 03-812 Warszawa
tel. 22 740 99 00

Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-812) przy ul. Kamionkowskiej 45. Twoje dane są przetwarzane w celu świadczenia usługi biuletyn informacyjny na zasadach określonych w Regulaminie ŚUDE. Więcej informacji na temat procesu przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci praw uzyskasz w Polityce prywatności.
Potwierdź swój adres e-mail
Wejdź na swoją skrzynkę pocztową, otwórz wiadomość od ODO 24 i potwierdź adres e-mail, klikając w link.
Jeżeli nie znajdziesz naszej wiadomości - sprawdź w folderze SPAM. Aby w przyszłości to się nie powtórzyło oznacz wiadomość jako pożądaną (klikniknij prawym przyciskiem myszy i wybierz "Oznacz jako wiadomość pożądaną").
Odbierz bezpłatny pakiet 4 poradników
i 4 szkoleń e-learningowych RODO
4x4 - Odbierz bezpłatny pakiet 4 poradników i 4 szkoleń RODO
Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-812) przy ul. Kamionkowskiej 45. Twoje dane są przetwarzane w celu świadczenia usługi biuletyn informacyjny na zasadach określonych w Regulaminie ŚUDE. Więcej informacji na temat procesu przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci praw uzyskasz w Polityce prywatności.
Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o. o. >>>