Ranking aplikacji dla sygnalistów

EDYCJA III, ROK 2024

Jak najlepiej spełnić wymogi dotyczące ochrony sygnalistów? To pytanie od dłuższego czasu zadawali nam nasi klienci. W związku z tym już w 2022 roku przetestowaliśmy dostępne na polskim rynku aplikacje i opublikowaliśmy wyniki w formie rankingu. Nasza inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem, dlatego kontynuujemy ten projekt - zapraszamy do zapoznania się z najlepszymi aplikacjami w III edycji naszego rankingu.

edycja 2022 edycja 2023 Zobacz ranking

Maciej Kaczmarski

Ranking aplikacji dla sygnalistów – założenia

Z przyjemnością prezentujemy wyniki III edycji TOP 10 rankingu aplikacji dla sygnalistów, które ułatwiają poprawne wdrożenie ochrony sygnalistów. Do badania zaprosiliśmy autorów wszystkich aplikacji dostępnych 1 września 2024 r. Ranking służy przede wszystkim promocji bezpiecznych platform do zgłaszania przez sygnalistów naruszeń prawa. Stworzyliśmy narzędzie do zapoznania się z aplikacjami, które z pełnym przekonaniem możemy polecić.

Kolejność w rankingu została ustalona na podstawie zdobytych punktów za kryteria podstawowe. W przypadku równej liczby punktów o kolejności decydowała suma punktów za kryteria przydatne (ułatwienia). Ze względu na dużą liczbę kryteriów, dla większej przejrzystości prezentacji podzieliśmy zestaw ponad 100 kryteriów na dodatkowe podkategorie.

TOP 10 aplikacji dla sygnalistów

Punktacji za poszczególne kryteria zostały przyporządkowane określone kolory, według następującej skali: zielona kropka - ocena najwyższa, jasnozielona - ocena wysoka, pomarańczowa - ocena średnia, ciemnoszara - niespełnione kryterium.

Aplikacja SygnaApp e-SDS Whistleblower Software Whiblo Amonit WeMoral Whistlelink Sygnalista 365 Sygnanet Statlook
Punkty podstawowe

152

recenzja

150

recenzja

145

recenzja

143

recenzja

143

recenzja

137

recenzja

137

recenzja

137

recenzja

134

recenzja

131*

recenzja
Bezpłatny test aplikacji Test Test Test Test Test Test Test Test Test Test
Dostępność aplikacji dla sygnalistów
Możliwość udostępnienia wymaganych informacji
Przypomnienia o terminach odpowiedzi
Możliwość wysłania informacji zwrotnej
Wsparcie wielu podmiotów
w tym grup kapitałowych
Załączanie skanów, transkrypcji, nagrań
Rejestr zgłoszeń
Kasowanie danych po upływie retencji
Realizacja praw osób wynikających z RODO
Minimalizacja danych
Umowa powierzenia między Klientem a Dostawcą
Dane nie są transferowane poza EOG
Dostawca wspiera w wykonaniu DPIA
Zapewnienie anonimowości
Obsługa zgłoszeń przez uprawnione osoby
Brak powiązania IP z treścią zgłoszenia
Możliwość anonimizacji kopii dokumentu
Zarządzanie podatnościami i ochrona przed oprogramowaniem złośliwym

Bezpieczeństwo aplikacji i plików

Szyfrowanie / bezpieczny kanal komunikacji
Kontrola dostępu

*

Uwierzytelnianie
Rejestracja zdarzeń
Intuicyjny interfejs, samodzielna konfiguracja
Ułatwienia w zarządzaniu zgłoszeniami naruszeń
Automatyczna rejestracja historii operacji
Dostawca odpowiada za personel i podwykonawców
Dostawca odpowiada za ataki hakerskie

*

Dostawca odpowiada za awarie swojej infrastruktury

*

Wszyscy podwykonawcy wyraźnie wskazani

*

Możliwość sprzeciwu na zmianę podwykonawcy

*

Podwykonawcy są weryfikowani przez Dostawcę

*

Kompleksowy interfejs oraz sprawny mechanizm powiadomień (max. 3 pkt)

3 pkt

1 pkt

3 pkt

2 pkt

1 pkt

2 pkt

2 pkt

1 pkt

2 pkt

2 pkt

Prosty w obsłudze panel zgłaszania naruszeń (max. 2 pkt)

2 pkt

2 pkt

2 pkt

1 pkt

2 pkt

2 pkt

2 pkt

2 pkt

2 pkt

2 pkt

Jak widać w powyższej tabeli, w TOP 10 rankingu znalazły się aplikacje, które spełniają zdecydowaną większość kryteriów wymaganych, w stopniu najwyższym lub wysokim. Dwa ostatnie kryteria podlegały indywidualnej, a więc z natury rzeczy subiektywnej ocenie ekspertów ODO 24, opartej jednak na rzetelnym przeglądzie wszystkich aplikacji. Dla odróżnienia przedstawiamy ją w formie tradycyjnej punktacji.

*Aplikacja Sygnalista Statlook została stworzona w modelu on-premise. Takie rozwiązanie jest preferowane przez pewną grupę klientów, którzy nie dopuszczają możliwości przetwarzania zgłoszeń od sygnalistów poza swoją organizacją. Kryteria charakterystyczne dla modelu SaaS są wspierane, ale ich spełnienie nie leży w gestii producenta, ponieważ w przypadku systemu on-premise możliwość ich wdrożenia jest po stronie klienta.

Ułatwienia

65

66

60

59

55

64

62

57

54

57

Możliwość udostępnienia wymaganych informacji
Obsługa zgłoszeń przez uprawnione osoby
Zarządzanie podatnościami i ochrona przed oprogramowaniem złośliwym
Certyfikacja ISO 27001
Szyfrowanie / bezpieczny kanal komunikacji
Uwierzytelnianie
Intuicyjny interfejs, samodzielna konfiguracja
Aplikacja nie wymaga integracji z systemami firmy
Ułatwienia dostępu dla osób z niepełnosprawnością
Ułatwienia w zarządzaniu zgłoszeniami naruszeń
Dedykowana aplikacja mobilna
(Android/ iOS/ Huawei)
Czat online (wewnątrz aplikacji,
z żywym operatorem)
Personalizacja aplikacji według potrzeb firmy
Automatyzacja powiadomień dotyczących zgłoszeń
Zarządzanie uprawnieniami
do obsługi zgłoszeń
Wielojęzyczny interfejs
Polisa OC

*

Limit odpowiedzialności

*

Spełnia wymogi UKNF dla rozwiązań chmurowych

*

Dodatkowe funkcje wspierające działania następcze
Recenzja ODO 24 recenzja recenzja recenzja recenzja recenzja recenzja recenzja recenzja recenzja recenzja
Bezpłatny test aplikacji Test Test Test Test Test Test Test Test Test Test

Poniżej przedstawiamy listę firm, które zostały zaproszone do tegorocznej edycji rankingu aplikacji dla sygnalistów. Zwiększyła się liczba firm, które same się zgłosiły i zgodziły na poddanie ocenie swojej aplikacji. Zaznaczamy, że nie wszystkie poniższe platformy brały udział w rankingu. Alertador, Amodit, Animativ, Anonimowy Sygnalista, CS-Sygnalista, Demaskator, E-nform, EQS Integrity Line, e-SDS, e-Sygnalista, Ethicontrol, EY VCO, Genprox, GoWhistle, Gwizdek, HeroApp, Hintbox, Just Report, Linia Etyki, LogPlus, Notibox, Oxari, Panel Sygnalisty, Qualitime, Signalink, Sygnalista Statlook, SygnaApp, Sygnalia, Sygnalista, Sygnalista 24, Sygnalista 365, SygnalistaOnline.eu, SygnalistaOnline.pl, Sygnalista+, Sygnaliści, SygnaliściApp, Sygnalista.com, Sygnalisci.org, Sygnalista.net, Sygnalo, Syon, Sygnanet, WeMoral, Whiblo, Whistboard, Whistleblower Software, Whistlee, Whistlelink, Whistlesystem. Zapraszamy kolejne firmy!

Kto stworzył ranking – poznaj zespół ekspertów

Jakie parametry wzięliśmy pod uwagę?

Opracowaliśmy zestaw 9 kategorii oraz 100 szczegółowych kryteriów, oparty na metodzie zero-jedynkowej, dzięki któremu możliwe było przeprowadzenie rzetelnego badania. Podzieliliśmy te kryteria na wymagane (kluczowe) i przydatne (ułatwienia) oraz przyporządkowaliśmy im punkty według wagi od 1 do 3 punktów. Tylko dwa kryteria ( kompleksowy interfejs, sprawny mechanizm powiadomień oraz prosty w obsłudze panel zgłaszania naruszeń) podlegały indywidualnej ocenie ekspertów ODO 24, na podstawie badania przeprowadzonego w I etapie. W przypadku pozostałych kryteriów opieraliśmy się na jednoznacznych oświadczeniach autorów aplikacji.

W celu obiektywnej weryfikacji niektórych kryteriów zastrzegliśmy sobie możliwość poproszenia o dodatkowe dokumenty. Weryfikację tych dokumentów przeprowadziliśmy w ostatnim etapie. Poprosiliśmy o dowody na:

  • Zgłaszanie informacji o naruszeniach wewnętrznych regulacji lub standardów etycznych.
  • Testy penetracyjne przed wdrożeniem / po zmianach.
  • Automatyczne skanowanie podatności aplikacji oraz infrastruktury.
  • Certyfikat ISO 27001.
  • Spowalnianie ataków metodą brute force.
  • Zabezpieczenie hasłem generowanych i pobieranych plików z aplikacji.

Weryfikację tych dokumentów przeprowadziliśmy w ostatnim etapie.

O miejscu w rankingu decydowała suma punktów za kryteria wymagania podstawowe, zaś w przypadku równej liczby punktów – suma punktów za kryteria przydatne i ułatwienia. Suma punktów możliwych do zdobycia wynosiła odpowiednio 152 i 75.

9 kategorii, 100 kryteriów

  • Zgodność z przepisami Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r. (15 kryteriów).
  • Zgodność z RODO (8 kryteriów).
  • Ochrona tożsamości sygnalisty i osoby trzeciej wymienionej w zgłoszeniu (4 kryteria).
  • Bezpieczeństwo danych (30 kryteriów).
  • Prostota obsługi (5 kryteriów).
  • Funkcjonalność (26 kryteriów).
  • Odpowiedzialność (5 kryteriów).
  • Podwykonawcy (4 kryteria).
  • Dodatkowe funkcje (3 kryteria).

Ze względu na dużą liczbę kryteriów oceny, dla większej przejrzystości rankingu zestawiliśmy kryteria w podgrupy. Zależało nam na zapewnieniu poufności niektórych rozwiązań zastosowanych w badanych aplikacjach, na przykład w kategorii „Bezpieczeństwo danych”. O szczegółowości naszego badania może zaświadczyć chociażby lista kryteriów przydatnych, ułatwiających korzystanie z aplikacji, z których większość znalazła się w kategorii "Funkcjonalność".

Oto niektóre z nich: automatyczna rejestracja historii wykonywanych operacji, automatyczne przydzielanie zgłoszeń do wyznaczonych osób, nadawanie nazwy własnej dedykowanym linkom do formularzy, możliwość eksportowania danych z aplikacji w popularnych formatach w celu migracji do innej aplikacji, możliwość zmiany wyglądu aplikacji na potrzeby klienta, możliwość rozbudowywania formularzy o dodatkowe pola dla sygnalisty i administratora, konwersja dokumentów do formatu pdf, możliwość gromadzenia dodatkowych dokumentów w aplikacji związanych ze zgłoszeniem, widocznych tylko dla administratora, konwersja nagranych rozmów do plików dźwiękowych (np. MP3/MP4), wprowadzanie zmiany statusów, priorytetów i kategorii zgłoszeń, możliwość etykietowania zgłoszeń (kategoryzowania), możliwość sporządzania notatek oraz załączników przez koordynatora ds. sygnalistów, możliwość generowania raportów statystycznych i analitycznych dotyczących zgłoszeń, możliwość tworzenia zespołów roboczych – dołączanie użytkowników zewnętrznych, możliwość odebrania uprawnień w dowolnym momencie, aplikacja dostępna również w wersji mobilnej (Android/ iOS/ Huawei), zgłoszenie telefoniczne lub SMS, zgłoszenie za pośrednictwem e-maila, czat online (wewnątrz aplikacji, z żywym operatorem), rozpoznawanie tekstu, jeśli załączone dokumenty mają format graficzny (OCR – system rozpoznawania znaków), wielojęzyczny interfejs, automatyczne potwierdzanie przyjęcia zgłoszeń, predefiniowanie odpowiedzi dla sygnalistów (potwierdzenie otrzymania i informacja zwrotna), możliwość tworzenia podsumowania pdf zgłoszenia, uwzględniającego animizację danych, możliwość sprawdzenia, czy sygnalista (także anonimowy) sprawdził status zgłoszenia, repozytorium upoważnień dot. systemu wraz z potwierdzeniem akceptacji.

Jak przeprowadzaliśmy badanie?

Aplikacje dla sygnalistów były badane przez naszych ekspertów w zakresie prawnym ochrony danych osobowych, ochrony sygnalistów oraz bezpieczeństwa IT w trzech etapach. W pierwszym etapie badanie polegało na testowaniu i analizowaniu poszczególnych aplikacji, zarówno od strony sygnalisty zgłaszającego naruszenie, jak i administratorów (koordynatorów, case managerów, compliance oficerów itp.) zarządzających zgłoszeniami oraz samą aplikacją. Interesowało nas także, jak organizowane są tzw. działania następcze po otrzymaniu zgłoszenia.

W drugim etapie prosiliśmy autorów aplikacji o wypełnienie poufnego szczegółowego formularza, zawierającego 100 kryteriów podlegających ocenie. W kolejnym etapie, w celu zobiektywizowanej weryfikacji niektórych odpowiedzi, prosiliśmy o przesłanie odpowiednich dokumentów potwierdzających spełnienie danego kryterium.

Należy pamiętać, że nasz ranking aplikacji dla sygnalistów pełni jedynie funkcję pomocniczą przy wyborze aplikacji. ODO 24 nie bierze odpowiedzialności za decyzje biznesowe podjęte wyłącznie na podstawie analizy wyników naszego rankingu.

Zanim wdrożysz aplikację dla sygnalistów, zaktualizuj procedury bezpieczeństwa. Tego wymaga prawo.

Zobacz ofertę

Katarzyna Szczypińska
Mężczyzna w krawacie żąglujący walutami - rysunek

Jak samodzielnie wybrać aplikację dla sygnalistów?

  • Krok 1. Zapoznaj się z rankingiem aplikacji TOP 10 w formie tabeli. Wybierz 2-3 aplikacje.
  • Krok 2. Zapoznaj się z opisami wybranych przez Ciebie aplikacji, które zamieściliśmy poniżej.
  • Krok 3. Na podstawie rankingu i opisów wybierz aplikacje do testowania w szerszym gronie.
  • Krok 4. Wybierz aplikację, która Twoim zdaniem najlepiej wypadła podczas testów.
  • Aby w pełni wykorzystać potencjał aplikacji dla sygnalistów, zadbaj o prawidłowe wdrożenia systemu ochrony sygnalistów.

Aplikacje dla sygnalistów – recenzje ODO 24

Sygnaapp

Aplikacja SygnaApp wysunęła się znacząco na prowadzenie i jako jedyna z uczestników poprzedniej edycji rankingu utrzymała pozycję na podium. Świadczy to o utrwaleniu pozycji tego dostawcy na rynku. SygnaApp to w pełni zgodne z przepisami, zapewniające wysokie standardy cyberbezpieczeństwa, przyjazne dla użytkownika i intuicyjne narzędzie do przyjmowania i obsług zgłoszeń sygnalistów, wspierające również w prowadzeniu postępowań wyjaśniających. Dzięki rozbudowanym możliwościom konfiguracji pozwala w szybki sposób dopasować narzędzie do potrzeb każdej organizacji – zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym. Aplikacja umożliwia obsługę procesu zgłoszeń wewnętrznych jak i zewnętrznych. Z rozwiązania SygnaApp korzystają firmy o różnej wielkości i rozbudowaniu struktury organizacyjnej (w tym grupy kapitałowe) oraz podmioty i organy publiczne, w tym centralne

Mocne strony:

  • rozbudowany formularz zgłaszania naruszeń,
  • spersonalizowany, przyjazny i czytelny panel administratora,
  • system podpowiada kolejne kroki podczas rozpatrywania zgłoszenia,
  • automatyczne generowanie szablonów wiadomości,
  • możliwość dodawania zgłoszeń także z innych kanałów.

Słabe strony:

  • nie widzimy, może mogłoby być więcej wersji językowych (na razie jest 5).

Wyróżnienie:

  • łatwa konfiguracja formularza zgłoszenia według potrzeb firmy.

Jak poprawnie i zgodnie z RODO wdrożyć ochronę sygnalistów?

Z przetwarzaniem danych osobowy sygnalistów oraz osób, których zgłoszenie dotyczy, wiąże się wysokie ryzyko. Dlatego bardzo warto przygotować wdrożenie ochrony sygnalistów zgodnie z wymogami RODO i z dbałością o dane osobowe osób zgłaszających jak i osób, których zgłoszenie dotyczy.

  • Analiza potrzeb organizacji
  • Pakiet wzorcowych dokumentów
  • Indywidualne konsultacje przy wdrożeniu
  • Ocena skutków dla ochrony danych - DPIA
  • Pomoc w doborze aplikacji dla sygnalistów
  • Szkolenie zespołu obsługującego naruszenia
  • Szkolenie pracowników (e-learning)
E-SDS

e-SDS to zaawansowane narzędzie umożliwiające zgłaszanie naruszeń w sposób bezpieczny, zaprojektowane przez Codefellow sp. z o.o. w ścisłej współpracy z Data Protection Advisory Group sp. z o.o. Dzięki połączeniu nowoczesnych technologii z głęboką wiedzą w dziedzinie ochrony danych osobowych aplikacja zapewnia maksymalne bezpieczeństwo informacji. Platforma działa w oparciu o model SaaS, ale oferuje także opcję instalacji na lokalnych serwerach klienta. Zaimplementowane mechanizmy zabezpieczające spełniają najwyższe standardy branżowe, gwarantując niezawodność i ochronę przekazywanych danych.

Mocne strony:

  • anonimizacja danych, usuwanie i modyfikowanie danych użytkownika,
  • szyfrowanie załączników do zgłoszeń,
  • kompatybilność z różnymi urządzeniami (komputer, tablet, smartfon),
  • alertowanie o nowych zgłoszeniach i ważnych zmianach w czasie rzeczywistym,
  • automatyzacja procesu zarządzania zgłoszeniami.

Słabe strony:

  • formularz zgłaszania naruszeń mógłby zawierać więcej opcji.

Wyróżnienie:

  • prosta, czytelna aplikacja umożliwiająca łatwą personalizację do potrzeb firmy.
Whistblower

Whistleblower Software to jedno z wiodących narzędzi do obsługi zgłoszeń sygnalistów, które cieszy się uznaniem na całym świecie. Platforma jest najlepiej ocenianym rozwiązaniem w tej kategorii na G2, renomowanym portalu opiniującym oprogramowanie biznesowe. Obecnie korzysta z niej ponad 5 milionów pracowników w 7000 organizacjach działających w ponad 80 krajach. Dzięki szerokiemu zasięgowi i elastyczności Whistleblower Software wspiera firmy i instytucje w spełnianiu wymogów prawnych dotyczących ochrony sygnalistów na wielu rynkach międzynarodowych.

Mocne strony:

  • obsługa wielu języków,
  • w pełni konfigurowalna strona raportowania,
  • obsługa wielu kanałów raportowania,
  • nieograniczona liczba użytkowników,
  • bezpieczne przesyłanie plików (usuwanie metadanych),
  • szyfrowana komunikacja typu end-to-end.

Słabe strony:

  • trochę zbyt monotonna grafika.

Wyróżnienie:

  • obsługa zgłoszeń głosowych (zniekształcanie głosu).
Whiblo

Whiblo to usługa, która umożliwia poufne zgłaszanie pisemnych informacji o podejrzeniu działań nielegalnych lub nieetycznych w organizacji. Umożliwia prowadzenie anonimowego, szyfrowanego dialogu między sygnalistą a organizacją po wysłaniu zgłoszenia. Rozwiązanie wspiera również zarządzanie zgłoszeniami poprzez możliwość przypisywania ich poszczególnym koordynatorom, ustalania statusów zgłoszeń, przechowywania dokumentacji, prowadzenia rejestru zgłoszeń czy generowania raportów. Aplikacja jest zgodna z przepisami i zapewnia bezpieczeństwo danych. To przyjazny system dla każdej organizacji.

Mocne strony:

  • możliwość konfiguracji formularza zgłoszenia naruszenia,
  • certyfikat bezpieczeństwa informacji ISO,
  • dwuskładnikowe uwierzytelnianie (SMS/aplikacja mobilna),
  • anonimizacja danych sygnalisty podczas rozpatrywania zgłoszenia naruszenia,
  • personalizacja aplikacji do potrzeb firmy.

Słabe strony:

  • zgłaszający naruszenie musi podać i zapamiętać własne hasło, aby sprawdzić status zgłoszenia.

Wyróżnienie:

  • prosty, czytelny formularz zgłaszania naruszeń oraz panel administratora.
Amonit

AMODIT to kompleksowy system ochrony sygnalistów, który łączy w sobie bezpieczeństwo, elastyczność i zgodność z przepisami. Szybkie wdrożenie, pełna anonimowość sygnalistów i zaawansowane funkcje zarządzania zgłoszeniami sprawiają, że jest to rozwiązanie idealne dla firm każdej wielkości. Dedykowany panel, automatyzacja procesów oraz możliwość personalizacji systemu zapewniają pełną kontrolę nad zgłoszeniami. Dzięki AMODIT organizacje mogą skutecznie chronić swoich sygnalistów, jednocześnie usprawniając procesy wewnętrzne i minimalizując ryzyko działań odwetowych.

Mocne strony:

  • różne opcje tworzenia raportów, ustalania reguł i integracji z innymi systemami,
  • możliwość aktywacji zgłoszeń telefonicznych,
  • możliwość dostosowania procesu obsługi zgłoszeń do specyfiki firmy.

Słabe strony:

  • trochę zbyt uboga grafika.

Wyróżnienie:

  • szybka implementacja platformy.
WeMoral

WeMoral oferuje wyjątkowo proste, nieskomplikowane i intuicyjne oraz łatwe w użytkowaniu narzędzie do zgłaszania naruszeń. Firma oferuje jednodniowe wdrożenie usługi. Zgłoszenie poprzedzone podstawową informacją dla sygnalisty jest domyślnie anonimowe, ale istnieje możliwość dodania pola na imię i nazwisko, które zostaje w systemie oznaczone jako dane osobowe. Proces komunikacji dwukierunkowej pomiędzy sygnalistą a administratorem jest szyfrowany. Panel administratora po zalogowaniu wymaga dodatkowego hasła do odczytania treści zgłoszenia.

Mocne strony:

  • 25 wersji językowych,
  • rozbudowany formularz zgłoszenia,
  • nadawanie różnego poziomu uprawnień,
  • odszyfrowanie treści zgłoszenia po wpisaniu hasła,
  • anonimizacja danych sygnalisty podczas działań następczych,
  • możliwość wizualnej konfiguracji formularza.

Słabe strony:

  • brak rozbudowanego wsparcia w ramach działań następczych.

Wyróżnienie:

  • prosta i łatwa do korzystania aplikacja po szybkim wdrożeniu.
Whistelink

Whistlelink to platforma dla sygnalistów, zgodna z Dyrektywą UE, polską ustawą o ochronie sygnalistów i RODO. Jako certyfikowany dostawca ISO 27001 regularnie przeprowadza testy penetracyjne. Hosting i przetwarzanie danych w Whistlelink odbywają się wyłącznie w UE. Platforma jest łatwa w implementacji, a 10-letnie doświadczenie zapewnia pełną funkcjonalność dla organizacji. Whistlelink to w pełni konfigurowalny system zgłoszeń, łatwy do personalizacji pod kątem treści i grafiki. System uruchamiany nawet w 10 minut, zapewnia bezpieczne, szyfrowane kanały zgłoszeń wewnętrznych – poufne i anonimowe, ustne i pisemne.

Mocne strony:

  • konfiguracja strony raportowania i formularza sygnalisty według potrzeb,
  • możliwość anonimizowania danych na etapie zarządzania zgłoszeniem,
  • możliwość dodania zgłoszeń ustnych z modulacją głosu,
  • możliwość zgłaszania poufnego, anonimowego, ustnego i pisemnego,
  • uwierzytelnianie dwuskładnikowe, SSO, Captcha.

Słabe strony:

  • tłumaczenie maszynowe obecnie dostępne dla treści raportu sygnalisty. W planach rozszerzenie na pozostałe części.

Wyróżnienie:

  • prosta, łatwa w implementacji, przyjazna aplikacja
Sygnalista 365

Sygnalista365 to zaawansowana platforma SaaS (Software as a Service) zaprojektowana z myślą o bezpiecznym i anonimowym zgłaszaniu nieprawidłowości w organizacjach. Aplikacja wspiera firmy w budowaniu kultury etyki i odpowiedzialności, zapewniając jednocześnie pełną ochronę tożsamości sygnalistów. Sygnalista365 to kompleksowe rozwiązanie do zgłaszania nieprawidłowości, które łączy w sobie bezpieczeństwo, anonimowość i łatwość użycia. Dzięki elastycznym planom cenowym oraz wsparciu technicznemu Sygnalista365 jest niezawodnym partnerem w zarządzaniu zgłoszeniami i budowaniu zaufania w firmie.

Mocne strony:

  • szybkie wdrożenie platformy,
  • dostosowanie platformy do specyfiki firmy (personalizacja),
  • chat live.

Słabe strony:

  • zbyt uboga grafika.

Wyróżnienie:

  • gotowa dokumentacja jako opcja.
Sygnanet

Sygnanet to szyfrowany system do przyjmowania i procedowania zgłoszeń od sygnalistów. Gotowy do ustawienia w 5 minut, prosty, bezpieczny, pomagający w realizacji obowiązków, zabezpieczający pracodawcę i osoby wyjaśniające zgłoszenia. Dane są przekazywane na serwer już w postaci zaszyfrowanej i w takiej postaci udostępniane odbiorcy na jego urządzenie. Wraz z systemem klienci Sygnanet otrzymują: wzór procedury wewnętrznej, wdrożenie dla odbiorców zgłoszeń, szkolenie edukacyjne dla pracowników oraz platformę wdrożeniową z materiałami edukacyjnymi dla odbiorców zgłoszeń i pracowników.

Mocne strony:

  • spersonalizowany formularz zgłoszenia naruszenia według preferencji firmy,
  • gotowe szablony odpowiedzi na zgłoszenie sygnalisty,
  • nadawanie różnego poziomu uprawnień do obsługi zgłoszeń,
  • anonimizacja danych sygnalisty podczas działań następczych.

Słabe strony:

  • prosta captcha do weryfikacji podczas zgłaszania naruszenia, uboga grafika.

Wyróżnienie:

  • rozbudowana platforma wdrożeniowa i edukacyjna.
Statlook

Statlook to proste, intuicyjne i bezpieczne narzędzie do zgłaszania i obsługi nieprawidłowości w organizacji. Dzięki niemu pracownik w sposób poufny lub anonimowy może poinformować o nadużyciach, jakie mają miejsce w miejscu pracy. System umożliwia bezpieczną, dwukierunkową komunikację pomiędzy sygnalistą (również anonimowym) a osobą obsługującą zgłoszenie. Aplikacja może być integralnym modułem oprogramowania Statlook, niezależnym narzędziem obok tego systemu lub całkowicie bez niego. Statlook to oprogramowanie, a nie usługa SaaS, które zapewnia zgodność z wymogami prawa polskiego i europejskiego.

Mocne strony:

  • zgodność z normą ISO 37002 dotyczącą zarządzania zgłoszeniami sygnalistów,
  • wielojęzyczny interfejs,
  • formularz dostosowany do urządzeń mobilnych,
  • możliwość dokonywania zgłoszeń z sieci TOR,
  • personalizacja aplikacji do potrzeb firmy.

Słabe strony:

  • nie widzimy, może zbyt minimalistyczna grafika.

Wyróżnienie:

  • prosta, przejrzysta i sprawnie działająca aplikacja.

Jakie są wymagania aplikacji dla sygnalistów?

  • Aplikacja www powinna zapewnić odpowiedni poziom ochrony sygnalistom zgłaszającym naruszenia prawa, umożliwiać ustanowienie kanałów przyjmowania zgłoszeń w postaci dedykowanych formularzy on-line oraz infolinii.
  • Aplikacja powinna przede wszystkim zapewnić ochronę tożsamości sygnalisty poprzez poufny i bezpieczny sposób dokonywania zgłoszeń.
  • Platforma powinna także umożliwić sygnaliście dostęp do złożonych zgłoszeń oraz komunikacji z osobami lub podmiotem obsługującym zgłoszenia.

W czym Ci możemy pomóc?

Skorzystaj z formularza kontaktowego (zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 1-2 godzin w dni robocze) lub skontaktuj się osobiście z jednym z naszych doradców.

Skorzystaj z formularza

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-812) przy ul. Kamionkowskiej 45. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przygotowania, przesłania oraz archiwizacji oferty handlowej. Więcej informacji na temat przetwarzania Pani/Pana danych osobowych znajduje się w Polityce Prywatności .

Dziękujemy!


Wiadomość już do nas dotarła

Aby doprecyzować informacje i przygotować atrakcyjną ofertę skontaktujemy się z Tobą.

Miłej pracy!

Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-812) przy ul. Kamionkowskiej 45. Twoje dane są przetwarzane w celu świadczenia usługi biuletyn informacyjny na zasadach określonych w Regulaminie ŚUDE. Więcej informacji na temat procesu przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci praw uzyskasz w Polityce prywatności.
Potwierdź swój adres e-mail
Wejdź na swoją skrzynkę pocztową, otwórz wiadomość od ODO 24 i potwierdź adres e-mail, klikając w link.
Jeżeli nie znajdziesz naszej wiadomości - sprawdź w folderze SPAM. Aby w przyszłości to się nie powtórzyło oznacz wiadomość jako pożądaną (klikniknij prawym przyciskiem myszy i wybierz "Oznacz jako wiadomość pożądaną").
Odbierz bezpłatny pakiet 4 poradników
i 4 szkoleń e-learningowych RODO
4x4 - Odbierz bezpłatny pakiet 4 poradników i 4 szkoleń RODO
Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-812) przy ul. Kamionkowskiej 45. Twoje dane są przetwarzane w celu świadczenia usługi biuletyn informacyjny na zasadach określonych w Regulaminie ŚUDE. Więcej informacji na temat procesu przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci praw uzyskasz w Polityce prywatności.
Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o. o. >>>