Ochrona sygnalistów – wdrożenie

Przy wdrożeniu sygnalistów w organizacji zadbaj o spójność z Twoją obecną dokumentacją. Skorzystaj z doświadczeń ekspertów ODO 24 w zakresie, którego potrzebujesz.

Zadbaj o spójność wdrożenia
ochrony sygnalistów z RODO

Z przetwarzaniem danych sygnalistów oraz osób, których zgłoszenie dotyczy, wiąże się wysokie ryzyko. Dlatego warto przygotować wdrożenie procedury ochrony sygnalistów zgodnie z wymaganiami RODO i z dbałością o dane osobowe osób zgłaszających jak i osób, których zgłoszenie dotyczy.

Wprowadź procedury zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów. Który pakiet wybierasz?

Pakiet Podstawowy

Pakiet wzorcowowej dokumentacji ochrony sygnalistów do samodzielnego wdrożenia

550 zł netto

NIEZBĘDNY KOMPLET:

  • Wzór regulaminu zgłaszania naruszeń
  • Instrukcja rozpatrywania zgłoszeń
  • Wzór rejestru zgłoszeń
  • Klauzule informacyjne
  • Wideo instrukcja korzystania z pakietu wzorcowych dokumentów
KUP TERAZ

Pakiet Rozszerzony

Wdrożenie ochrony sygnalistów z przewodnikiem ODO 24

1550 zł netto

ZAWIERA PAKIET PODSTAWOWY, PLUS:

  • Konsultacja merytoryczna
    z ekspertem (1 godz.)
  • Pomoc w wyborze apliakcji
    dla sygnalistów - Ranking Top 10
  • Wzór DPIA dla procesu zgłaszania naruszeń
  • 50% rabatu na szkolenie
    DPIA i analiza ryzyka
KUP TERAZ

Pakiet Pełny

Dedykowana pełna obługa ODO 24 przy wdrożeniu ochrony sygnalistów

bezpłatna wycena

PAKIETU ROZSZERZONY, PLUS:

  • Analiza potrzeb i opracowanie planu wdrożenia
  • Dedykowana dokumentacja
  • DPIA dla procesu zgłaszania naruszeń
  • Szkolenie Zespołu ds. Rozpatrywania Zgłoszeń
  • Pakiet 50 szkoleń e-learningowych dla pracowników
ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wdrożenie ochrony sygnalistów – jaki pakiet wybrać?

Dla kogo jest Pakiet Podstawowy?

Pakiet Podstawowy jest idealnym rozwiązaniem dla mniejszych firm lub organizacji, które poszukują ekonomicznego i samodzielnego podejścia do wdrożenia systemu ochrony sygnalistów. W razie potrzeby możesz umówić się na dodatkowe konsultacje: 400 zł/godz.

Dla kogo jest Pakiet Rozszerzony?

To rozwiązanie dla firm, które potrzebują dodatkowej pomocy również w działaniach zmierzających do dostosowania dokumentacji ochrony danych osobowych i przeprowadzenia DPIA czyli oceny skutków dla ochrony danych. Dodatkowo cenią sobie wsparcie w postaci konsultacji z ekspertami, jednocześnie są gotowe na prowadzenie części procesu we własnym zakresie.

Dla kogo jest Pakiet Pełny?

Przeznaczony jest dla organizacji, które poszukują najwyższego poziomu wsparcia i spersonalizowanego podejścia w procesie wdrażania systemu ochrony sygnalistów.

Pakiet Pełny obejmuje zarówno strategiczne planowanie, jak i operacyjne wsparcie w celu zapewnienia najwyższych standardów ochrony sygnalistów i zgodności z przepisami prawnymi. Jest to najbardziej zaawansowana oferta, skierowana do klientów oczekujących pełnego wsparcia i zaangażowania na każdym kroku procesu wdrażania systemu ochrony sygnalistów.

Naszym celem jest przygotowanie konkretnych, przejrzystych zasad, dzięki którym możliwe jest prawidłowe przyjmowanie zgłoszeń sygnalistów oraz ich sprawna obsługa.

Wdrożenie sygnalistów – usługi

Wdrożenie sygnalistów – usługi

Usługi

Przeprowadź z nami dokładną analizę potrzeb, aby uwzględnić specyfikę swojej organizacji, jak: przedmiot działalności organizacji, czy w przeszłości zdarzały się zgłoszenia sygnalistów albo podobne (pomimo braku oficjalnego kanału do zgłoszeń), czy na organizację były już nakładane kary administracyjne (co może wskazywać, że skuteczna procedura dla sygnalistów jest dla tej organizacji szczególnie istotna), kogo organizacja jest w stanie oddelegować do obsługi tego typu zgłoszeń, potrzeba stworzenia anonimowego kanału zgłoszeń, planowany budżet na obsługę zgłoszeń sygnalistów. W razie potrzeby audytujemy istniejące rozwiązania dla sygnalistów i rekomendujemy ewentualne zmiany.

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Dokumentacja

Efektem analizy potrzeb organizacji jest stworzenie dedykowanej procedury obsługi zgłoszeń naruszeń prawa, obejmującej m.in. szczegółowe regulacje wewnętrznych kanałów zgłoszeń, kategorie zgłaszanych naruszeń, sposób postępowania ze zgłoszeniem (kto może je przyjąć, jak przebiega procedura przyjęcia, jak wygląda komunikacja z sygnalistą, terminy podejmowania czynności), działania następcze w przypadku zasadnego zgłoszenia, dodatkowo – informacje na temat możliwości dokonywania zgłoszenia zewnętrznego oraz ujawnienia publicznego.

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Ocena skutków wdrożenia DPIA

W procedurze zgłaszania naruszeń przez sygnalistów kładziemy nacisk na ochronę zarówno ich danych osobowych, jak i danych osobowych osób, których zgłoszenie dotyczy (potencjalnych sprawców naruszeń).

Tworzymy niezbędne klauzule informacyjne oraz ustalone zasady spełniania obowiązku informacyjnego. W razie potrzeby, procedura dla sygnalistów może zawierać odwołania do istniejącej już w organizacji dokumentacji ochrony danych osobowych, dla zapewnienia spójności.

Z przetwarzaniem danych sygnalistów oraz osób, których zgłoszenie dotyczy, wiąże się wysokie ryzyko. Dlatego warto przygotować wymaganą na gruncie RODO ocenę skutków dla ochrony danych (ang. DPIA).

Ocena skutków dla ochrony danych – DPIA

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szkolenia

Aby procedury zadziałały w praktyce, potrzebne jest skuteczne zakomunikowanie nowych zasad uczestnikom wdrożenia. Proponujemy 2 szkolenia.

Szkolenie dla potencjalnych sygnalistów

Szkolenie dotyczy naruszeń, jakie mogą zgłosić, środków ochrony, które im służą, grożących im konsekwencji w przypadku fałszywego pomówienia, informacji zwrotnych odnośnie do zgłoszonej sprawy, jakie im przysługują.

Szkolenie dla Zespołu ds. Rozpatrywania Zgłoszeń

Szkolenie obejmie zasady postępowania ze zgłoszeniami wynikające z ustawy, zasady informowania sygnalistów a także działania następcze związane z uznaniem zgłoszenia naruszenia za zasadne.

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wdrażając ochronę sygnalistów,
nie zapomnij o RODO

Nasze zespoły ekspertów doskonale rozumieją wyzwania, przed jakimi stajesz przy wdrożeniu ochrony sygnalistów. Przy współpracy z ODO 24 unikniesz ryzyka konfliktu prawnych na płaszczyźnie sygnaliści - RODO.

Wdrożenie ochrony sygnalistów – pytania i odpowiedzi

- + Co to jest system ochrony sygnalistów i dlaczego jest wymagany w mojej organizacji?

System ochrony sygnalistów to zbiór procedur umożliwiających pracownikom i współpracownikom bezpieczne zgłaszanie podejrzeń naruszeń prawa lub nieetycznych zachowań w organizacji. Jest wymagany, aby promować transparentność i odpowiedzialność, a także chronić organizacje przed negatywnymi skutkami nieprawidłowości.

- + Jakie są główne korzyści wdrożenia systemu ochrony sygnalistów?

Główne korzyści to zwiększenie zaufania pracowników, poprawa kultury organizacyjnej, wczesne wykrywanie i zapobieganie naruszeniom, ochrona przed reputacyjnymi i finansowymi stratami, a także zapewnienie zgodności z przepisami prawnymi.

- + Jakie przepisy regulują ochronę sygnalistów w Polsce i w Unii Europejskiej?

W Unii Europejskiej ochrona sygnalistów jest regulowana przez Dyrektywę UE 2019/1937. W Polsce, przepisy dotyczące ochrony sygnalistów są dostosowane do wymogów tej dyrektywy i ujęte zostały w Ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

- + Czy istnieją jakieś wymogi dotyczące rozmiaru firmy dla wdrożenia systemu ochrony sygnalistów?

Ustawa o ochronie sygnalistów mówi o tym, że obowiązek wdrożenia wewnętrznej procedury zgłoszeń dotyczy podmiotów na rzecz którego według stanu na dzień 1 stycznia lub 1 lipca danego roku wykonuje pracę zarobkową co najmniej 50 osób.

- + Jakie kroki należy podjąć, aby wdrożyć system ochrony sygnalistów w mojej organizacji?

Należy opracować lub dostosować wewnętrzne procedury, wybrać odpowiednie narzędzia i kanały zgłaszania, zaktualizować dokumentację ochrony danych osobowych (o nowy proces przetwarzania danych) przeszkolić pracowników, zespół ds. rozpatrywania zgłoszeń a także zapewnić anonimowość i ochronę dla zgłaszających. Dodatkowo w zależności od wybranych kanałów zgłoszeń może się okazać konieczne przeprowadzenie oceny skutków dla ochrony danych (DPIA).

- + Jak długo trwa proces wdrożenia systemu ochrony sygnalistów?

Czas wdrożenia może różnić się w zależności od rozmiaru i specyfiki organizacji, ale zazwyczaj trwa kilka tygodni

- + Jak mogę dostosować system ochrony sygnalistów do specyfiki mojej organizacji?

Dostosowanie systemu wymaga zrozumienia unikalnych potrzeb i ryzyk organizacji, a następnie dostosowania procedur, narzędzi i szkoleń do tych specyfik. Warto skonsultować się z ekspertami w dziedzinie ochrony sygnalistów i ochrony danych osobowych.

- + Jaka aplikacja dla sygnalistów jest najlepsza?

Wybór najlepszej aplikacji dla sygnalistów zależy od wielu czynników, takich jak specyficzne wymagania Twojej organizacji oraz kluczowe funkcjonalności, które są dla Ciebie najważniejsze. Aby ułatwić to zadanie, przetestowaliśmy dostępne na polskim rynku aplikacje i opublikowaliśmy wyniki w rankingu aplikacji dla sygnalistów. Ta wiedza pomoże Ci podjąć świadomą decyzję i wybrać najlępszą aplikację dla swojej organizacji.

- + Jakie są konsekwencje nieposiadania wdrożonego systemu ochrony sygnalistów?

Brak systemu może prowadzić do niewykrycia naruszeń, co może skutkować poważnymi konsekwencjami prawnymi, finansowymi i reputacyjnymi dla organizacji. Dodatkowo, Ustawa o ochronie sygnalistów przewiduje karę grzywny dla pomiotu, który pomimo ustawowego obowiązku wdrożenia wewnętrznej procedury zgłoszeń takiego obowiązku nie zrealizuje.

- + Czy pracownicy powinni być przeszkoleni w zakresie zgłaszania naruszeń?

Tak, przeszkolenie pracowników jest kluczowe dla skuteczności systemu. Szkolenia powinny obejmować procedury zgłaszania, ochronę sygnalistów, a także świadomość konsekwencji prawnych i etycznych naruszeń. Polecamy nasze proste i sprawdzone rozwiązanie: szkolenie e-learningowe: Ochrona Sygnalistów.

- + Jakie wsparcie oferuje Państwa firma po wdrożeniu systemu ochrony sygnalistów?

Nasza firma oferuje ciągłe wsparcie merytoryczne, konsultacje prawne oraz dodatkowe szkolenia dla nowych pracowników lub w przypadku zmian w procedurach. Szczegóły znajdziesz w ofercie.

Poznaj opinie klientów

Agnieszka Karłowicz – Spiżarnia

Agnieszka Karłowicz

"Praktyczne podejście, stała dostępność doradcza, fajne relacje"

Z ODO24 współpracujemy od ponad roku. To dla nas rok spokojnego oddechu i poczucia bezpieczeństwa: przynajmniej w kwestii ochrony danych osobowych :-) Ludzie z ODO to profesjonaliści mówiący zrozumiałym językiem o niezrozumiałych dla zwykłego śmiertelnika sprawach. Rozumieją nie tylko swoją profesją, ale co dla nas bardzo ważne, biznes i jego wymagania. Praktyczne podejście, stała dostępność doradcza, fajne relacje - wszystko to sprawia, że mogę polecić tę Firmę wszystkim, którzy chcą pracować i spać spokojnie.

Tomasz Siwicki – Gefco

Tomasz Siwicki

"Polecam Państwu firmę ODO 24, jako profesjonalnego partnera"

Od kilku lat w zakresie ochrony danych osobowych współpracujemy z firmą ODO 24. Profesjonalny zespół, który sprawnie pomógł nam również dostosować się do wymagań ,,RODO’’. Korzystamy nie tylko z wiedzy ekspertów, ale też z profesjonalnie przygotowanych e-szkoleń, dzięki temu udało nam się przeszkolić w bardzo krótkim czasie kilkuset pracowników. Zdecydowanie polecam Państwu firmę ODO 24, jako profesjonalnego partnera, dostarczającego usługi na najwyższym poziomie.

Wojciech Kmiecik – Szlachetna Paczka

Wojciech Kmiecik

"ODO 24 sp. z o.o. to eksperci od ochrony danych osobowych i godny naśladowania przykład"

ODO 24 sp. z o.o. to eksperci od ochrony danych osobowych i godny naśladowania przykład zaangażowania społecznego biznesu. Firma jest Partnerem merytorycznym Stowarzyszenia WIOSNA, wspierając nas swoją wiedzą w formie szkoleń, doradztwa i innych usług specjalistycznych. Spółka przeprowadziła również audyt w Stowarzyszeniu oraz zajęła się przygotowaniem wymaganej dokumentacji. Profesjonalizm, a w szczególności kompetencje ekspertów ODO 24 pozwalają nam na zdobycie praktycznej wiedzy, która sprawia, że czujemy się spokojni o bezpieczeństwo danych.

Wiesław Chojnacki – Dressler sp. z o.o.

Wiesław Chojnacki

"Z przyjemnością rekomenduję ODO 24, jako rzetelnego partnera i polecam innym"

W dotychczasowej współpracy ODO 24 wykazała się otwartością, pełnym profesjonalizmem oraz elastycznością w podejściu do realizacji powierzonych zadań. Warto zwrócić uwagę na łatwość nawiązania kontaktu, fachowe doradztwo oraz szybkość reakcji pracowników ODO 24 Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie owocowała nadal sympatycznym i miłym kontaktem oraz utrzymaniem wysokiej jakości świadczonych usług. Doceniając postawę ODO 24 z przyjemnością rekomenduję ją, jako rzetelnego partnera i mogę polecić innym.

Największą wartość stanowi zaufanie naszych klientów

Klienci ODO 24

W czym Ci możemy pomóc?

Skorzystaj z formularza kontaktowego (zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 1-2 godzin w dni robocze) lub skontaktuj się osobiście z jednym z naszych doradców.

Skorzystaj z formularza

Administratorem przesłanych danych osobowych będzie ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kamionkowskiej 45. Twoje dane będą przetwarzane w celu przygotowania, przesłania oraz archiwizacji oferty współpracy. Więcej informacji na ten temat znajduje się w  Polityce Prywatności .

Dziękujemy!


Wiadomość już do nas dotarła

Aby doprecyzować informacje i przygotować atrakcyjną ofertę skontaktujemy się z Tobą.

Miłej pracy!

Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-812) przy ul. Kamionkowskiej 45. Twoje dane są przetwarzane w celu świadczenia usługi biuletyn informacyjny na zasadach określonych w Regulaminie ŚUDE. Więcej informacji na temat procesu przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci praw uzyskasz w Polityce prywatności.
Potwierdź swój adres e-mail
Wejdź na swoją skrzynkę pocztową, otwórz wiadomość od ODO 24 i potwierdź adres e-mail, klikając w link.
Jeżeli nie znajdziesz naszej wiadomości - sprawdź w folderze SPAM. Aby w przyszłości to się nie powtórzyło oznacz wiadomość jako pożądaną (klikniknij prawym przyciskiem myszy i wybierz “Oznacz jako wiadomość pożądaną”).
Odbierz bezpłatny pakiet 4 poradników
i 4 szkoleń e-learningowych RODO
4x4 - Odbierz bezpłatny pakiet 4 poradników i 4 szkoleń RODO
Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-812) przy ul. Kamionkowskiej 45. Twoje dane są przetwarzane w celu świadczenia usługi biuletyn informacyjny na zasadach określonych w Regulaminie ŚUDE. Więcej informacji na temat procesu przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci praw uzyskasz w Polityce prywatności.
Administratorem Twoich danych jest ODO 24 sp. z o. o. >>>