ODO Nawigator
utrzymanie zgodności z RODO
To aplikacja służąca do utrzymania systemu ochrony danych osobowych, pozwalająca efektywnie zarządzać kluczowymi i niezbędnymi na gruncie RODO rozwiązaniami.
Dzięki prostemu w obsłudze narzędziu nie tylko stworzysz wymagane prawem rejestry, przydatne ewidencje, przeszkolisz pracowników,
nadasz im upoważnienia czy błyskawicznie zareagujesz na incydent, ale możesz zyskać kontrolę nad przetwarzaniem danych osobowych w swojej organizacji.
Proste w obsłudze i łatwo dostępne narzędzie do:
- nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych i ich ewidencjonowania,
- prowadzenia rejestru czynności przetwarzania oraz ewidencji umów powierzenia,
- wygodnego przechowywania i swobodnego modyfikowania funkcjonującej w organizacji dokumentacji ochrony danych osobowych,
- zarządzania okresowymi szkoleniami dla pracowników,
- prowadzenia ewidencji zasobów przetwarzających dane osobowe wraz z wykazem stosowanych zabezpieczeń,
- obsługi incydentu - w postaci rejestru naruszeń ochrony danych.
Dodatkowo otrzymasz:
- Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania
Wystarczy uzupełnić wskazane przez nas pola, aby zmapować procesy występujące w firmie i zapisać je w przystępnej – łatwej do aktualizacji - formie. Rejestr można w każdym momencie wygenerować do formatu PDF oraz wydrukować i przedstawić go np. w trakcie kontroli organu nadzorczego czy audytu.
- Rejestr kluczowych zasobów
Lista sugerowanych zabezpieczeń pozwala na sprawną ich weryfikację ze stanem faktycznym. Rejestr ten umożliwia wykazanie jakie środki ochrony stosuje organizacja do zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
- Ewidencja umów powierzenia
Usystematyzowany sposób przechowywania umów powierzenia. Ewidencja zawiera między innymi: daty obowiązywania, zakres, cel przetwarzania oraz informację o opiekunie.
- Rejestr naruszeń w zakresie bezpieczeństwa danych
Poza samym oznaczeniem naruszenia, rejestr opisuje okoliczności, w jakich doszło do incydentu, jego przebieg, skutki naruszenia, a także działania naprawcze podjęte przez administratora po wykryciu incydentu.
Dodatkowo za pomocą naszej aplikacji do RODO, pracownicy mają możliwość natychmiastowego poinformowania administratora o incydencie ochrony danych osobowych.
- Szkolenie pracowników i współpracowników
Aplikacja pomaga w sprawnym zarządzaniu ochroną danych osobowych również pod kątem szkoleń. Podobnie jak w przypadku opisywanych upoważnień do przetwarzania danych osobowych, równie łatwo wyślemy szkolenie e-learningowe do wybranego pracownika lub grupy pracowników. Dodatkowo jako osoba nadzorująca proces szkoleniowy mamy podgląd do takich informacji jak: kto ukończył szkolenie, kto jest w jego trakcie, kto zdał test i otrzymał już stosowne zaświadczenie.
- Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych
Aplikacja umożliwia sprawne zarządzanie procesem ich nadawania/odbioru. Wyciąg z ewidencji upoważnień można wyeksportować, drukować lub archiwizować. Dzięki ewidencji mamy jasny pogląd kto, kiedy i w jakim zakresie otrzymał upoważnienie do przetwarzania danych, a w razie takiej potrzeby jesteśmy w stanie sprawnie i w sposób nieinwazyjny dokonać zmian w nadanych upoważnieniach.
KUP TERAZ
Program do RODO działa w przeglądarce internetowej, co oznacza, że informacje w niej zawarte są zawsze aktualne i widoczne dla wszystkich użytkowników już w chwili ich wprowadzania.
Co więcej, bez względu na miejsce logowania masz dostęp do pełnej dokumentacji ochrony danych osobowych.
- narzędzie dzięki któremu będziesz pracował szybko i sprawnie,
- dokumentację ochrony danych osobowych w jednym miejscu,
- łatwy import/export danych użytkowników,
- minimalizację ryzyka niedociągnięć i błędów w funkcjonowaniu systemu ochrony danych,
- bieżące wsparcie naszych ekspertów.
Wszystkie funkcje aplikacji do RODO umożliwiają wykazanie rozliczalności na wypadek kontroli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w każdej chwili możemy wydrukować dowolny dokument i tym samym wykazać prowadzenie chociażby rejestru czynności przetwarzania, rejestru naruszeń czy ewidencji upoważnień pracowników.