Czy można stosować reklamę kontekstową, jeśli użytkownik odmawia akceptacji plików cookie?
ODPOWIEDŹ
Reklama kontekstowa obejmuje wszystkie techniki reklamowe, które polegają na kierowaniu przekazu do odbiorców, w zależności od kontekstu, w jakim dana osoba ma kontakt z reklamą. Tym samym reklama kontekstowa, w przeciwieństwie do reklamy spersonalizowanej, nie opiera się na śledzeniu zwyczajów użytkownika, np. co do przeglądania stron.
Wyświetlanie reklamy kontekstowej co do zasady nie wymaga stosowania mechanizmów śledzących.
Należy zaznaczyć w tym miejscu, że francuski organ nadzorczy (CNIL) stoi na stanowisku, iż także w przypadku reklamy kontekstowej niejednokrotnie wykorzystuje się mechanizmy śledzące, które wymagają zgody użytkownika, a są wykorzystywane w celu pomiaru skuteczności reklamy (np. dla ograniczenia powtórzeń treści reklamowych wyświetlanych temu samemu użytkownikowi, ewentualnie w celu zwalczania fałszywych kliknięć bądź po prostu w celu pomiaru oglądalności reklamy.