Bezpieczeństwo IT
Zapewnienie bezpieczeństwa teleinformatycznego to jedno z największych wyzwań każdej organizacji. Składa się ono z dwóch głównych obszarów – bezpieczeństwa procesowego oraz bezpieczeństwa technicznego.

W ramach bezpieczeństwa procesowego kluczowym aspektem jest odpowiednie zarządzanie usługami IT, oparte na międzynarodowym standardzie PN-ISO/IEC 20000-1 oraz stosowanie dobrych praktyk, w tym np. wytycznych ITIL (Information Technology Infrastructure Library). W ramach bezpieczeństwa technicznego kluczowym elementem jest optymalny dobór rozwiązań technicznych oraz ciągła weryfikacja wdrożonych zabezpieczeń. Poziom bezpieczeństwa można zweryfikować poprzez audyt bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, w którego zakres wchodzą testy penetracyjne sieci teleinformatycznej, aplikacji webowych oraz oprogramowania biznesowego.
Oferujemy wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu procesów zarządzania infrastrukturą IT zgodnie z zaleceniami ITIL oraz wymaganiami normy ISO/IEC 20000. Dzięki stosowaniu tych standardów zminimalizują Państwo ryzyko związane z niesprawnością lub niedostępnością systemów i usług informatycznych, mającego przełożenie na stabilność i przewidywalność prowadzonej działalności.
Wdrożenie wymagań standardu ISO/IEC 20000 może zostać zweryfikowane przez akredytowaną jednostkę certyfikującą, czego świadectwem będzie certyfikat potwierdzający zaangażowanie organizacji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa w obszarze IT.
Obszary, które reguluje ISO 20000, to w szczególności:
- zarządzanie ciągłością działania oraz zapewnienie dostępności usług,
- zarządzanie procesem świadczenia usług,
- zarządzanie pojemnością i wydajnością,
- zarządzenie bezpieczeństwem informacji,
- zarządzanie współpracą z użytkownikami,
- zarządzanie incydentami oraz reagowanie na incydenty,
- zarządzanie konfiguracją.
W ramach usług z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego, oferujemy:
- audyt legalności oprogramowania,
- kontrolę kosztów usług IT,
- audyt bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego,
- testy penetracyjne,
- szkolenia z zarządzania bezpieczeństwem środowiska teleinformatycznego,
- konsultacje obszarowe.
Etapy wdrażania Systemu ISO/IEC 20000:
- analiza istniejącego systemu zarządzania pod kątem wymagań systemu ISO/IEC 20000,
- szkolenia pracowników,
- opracowanie i wdrożenie wymaganej dokumentacji,
- audyt wewnętrzny,
- audyt certyfikacyjny (z udziałem naszego konsultanta),
- wykonanie ewentualnych działań korygujących.
O certyfikację zgodności z ISO/IEC 20000 mogą się ubiegać:
- organizacje biznesowe, które zamierzają świadczyć usługi IT,
- organizacje biznesowe, które korzystają z wielu dostawców usług,
- organizacje, które chcą się wykazać wysoką niezawodnością swoich usług,
- organizacje, które zobowiązane są do ciągłego doskonalenia usług,
- organizacje, dla których dział IT/usługi IT są kluczowymi elementami biznesu.
Korzyści:
- niezawodność systemu informatycznego – duża dostępność usług IT,
- zwiększenia satysfakcji klientów z jakości świadczonych przez organizację usług,
- zwiększenie korzyści biznesowych poprzez właściwe zarządzanie zasobami informatycznymi,
- optymalne wykorzystanie narzędzi informatycznych (aplikacji, systemów, najnowszych technologii) oraz zasobów ludzkich,
- wdrożenie odpowiednich procedur, zapewniających racjonalną komunikację pomiędzy jednostkami IT a biznesem.
wstecz
Nasze usługi
Ochrona danych osobowych
- Audyt zgodności
- Bieżące wsparcie
- DPIA i analiza ryzyka
- Kontrola UODO
- Przejęcie funkcji IOD
- Wdrożenie RODO
- Zgodność z DODO