Informacje prasowe

2019-06-27

Hotele coraz popularniejsze. Ale czy bezpieczne?

6,7 mln – tylu turystów skorzystało w Polsce z noclegów od stycznia do marca br. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Jest to ponad 7 proc. więcej niż w analogicznym czasie rok temu. Wybierając się do hotelu chcemy mieć zapewnioną prywatność. Co więcej, powinna być ona dobrze chroniona. Wynika to przede wszystkim z obowiązujących w Polsce przepisów oraz z zasad etyki branży. Odpowiednia dbałość o zabezpieczenie danych, w tym wizerunku gości, przez miejsca oferujące noclegi jest kluczowa z biznesowego punktu widzenia – wskazuje ekspert ODO 24.

2019-06-19

Podróże służbowe w wakacje a ochrona danych – o co warto zadbać, aby były bezpieczne

Coraz częściej nasza praca związana jest z częstymi wyjazdami. Co ciekawe, wartość rynku podróży służbowych z roku na rok rośnie (wzrost o 4,1%) - wynika z raportu „Podróże służbowe. Raport 2019”. Eksperci z ODO 24 przypominają, że podczas takich wyjazdów należy chronić cenne firmowe informacje i posiadane dane osobowe. Tym bardziej w okresie letnim, gdy więcej osób przemieszcza się za pomocą pociągów czy samolotów.

My w mediach

2019-06-28

RODO: zmiany dla mikroprzedsiębiorców i dużych firm

Nowe przepisy wdrażające RODO w aż 162 ustawach doprecyzowały, a niekiedy dodały nowe wymogi związane z ochroną danych osobowych. Dla przedsiębiorców oznacza to przede wszystkim konieczność zastosowania wysokich standardów przy odbieraniu zgód marketingowych, a dla mikroprzedsiębiorców – częściową możliwość uniknięcia aktywnego spełniania obowiązku informacyjnego.

2019-06-19

Czy po usunięciu konta na Instagramie nasze dane faktycznie znikają?

Media społecznościowe są kochane przez ludzi na całym świecie. Według badania „Digital 2019” mają one prawie 3,5 mld globalnych użytkowników – w tym 462,5 mln w Europie. Serwisy te wiedzą o nas znacznie więcej, niż byśmy chcieli. Wielu z nas nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że nasze zachowania są analizowane. Głównie po to, aby umożliwić precyzyjny dobór reklam w zależności od zainteresowań.

O nas