Czy przy przekazywaniu danych osobowych klientów zewnętrznej firmie serwisowej należy podpisać umowę powierzenia?

PYTANIE SZCZEGÓŁOWE

Prowadzimy sprzedaż naszych produktów w segmencie B2B, ale ostatecznym klientem są osoby prywatne. Posiadamy również w swojej ofercie produkty, które objęte są serwisem konsumenckim. Serwis prowadzimy na obszarze całej Polski, realizowany jest on przez osoby, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. z osobami tymi mamy podpisane umowy współpracy. Osoba, która zakupiła nasz dany produkt, chce skorzystać z takiego serwisu i dzwoni do naszej firmy lub pisze maila. My w uzgodnieniu z tą osobą wysyłamy instalatora, de facto przekazując mu dane teleadresowe z uwagi na to, że musi on dojechać do takiej osoby. Czy my z takim instalatorem musimy podpisać jakieś dokumenty dotyczące RODO, czy wystarczy poinformować klienta ostatecznego, że jego dane przekazujemy specjaliście, który podjedzie zamontować lub usunąć usterkę w naszym produkcie?

ODPOWIEDŹ

W opisanej sytuacji z każdą osobą, z którą firma – administrator danych osobowych – ma zawartą umowę współpracy, a która prowadzi swoją jednoosobową działalność gospodarczą, należy podpisać umowę powierzenia danych osobowych Państwa klientów (których jesteście Państwo administratorem). Osoby z Państwem współpracujące bowiem przetwarzają dane osobowe klientów w Państwa imieniu. Wzór umowy powierzenia można znaleźć pod adresem: https://odo24.pl/blog-post.wzor-umowy-powierzenia-przetwarzania-danych-zgodny-z-rodo. Ewentualnie można dodać obowiązkowe postanowienia dotyczące powierzenia danych z art. 28 ust. 3 RODO do łączącej już Państwa umowy współpracy.

-
Udostępnij na: -

Najnowsze

Najnowsze na blogu

Zapisz się na biuletyn

  • Najważniejsze informacje
  • Nowości, narzędzia, gratisy
  • Raz w miesiącu

Zapisz się

RODO Nawigator

RODO NAWIGATOR Interaktywny tekst RODO oraz polskiej ustawy wzbogacony o wykaz oficjalnych wytycznych i praktyczną mapę aspektów RODO.

Więcej