Czy pracownik jest zobowiązany podać swoje imię i nazwisko w relacji z klientem pracodawcy?

PYTANIE SZCZEGÓŁOWE

Pracuję na recepcji, gdzie często występują sytuację trudne (praca z klientem). Jeśli klient chce poznać moje imię i nazwisko czy muszę mu je podać? Jeśli nie, to na jakiej dokładnie ustawie mogę się opierać?

ODPOWIEDŹ

Dane osobowe pracownika w postaci jego imienia i nazwiska, stanowiska służbowego, służbowego numeru telefonu czy służbowego adresu mailowego, stanowią dane osobowe ściśle związane z zawodowym charakterem. Nie są one traktowane jak prywatne dane osobowe osoby fizycznej. Oznacza to w praktyce, że administrator danych (pracodawca) ma prawo np. umieszczać te dane na swojej stronie internetowej, czy podawać te dane jako dane kontaktowe w umowach czy relacjach z klientami bez uzyskiwania odrębnej zgody pracownika w tym celu. Tak samo będzie w opisanej sytuacji - obowiązku podania danych na żądanie klienta.

Co do zasady wskazane wyżej dane służbowe powinny być przez pracownika podawana na żądanie klienta. Nie mniej jednak ostateczną decyzję w tym zakresie powinien podjąć pracodawca w zależności od profilu biznesowego jakim się zajmuje. Co do zasady pracodawca powinien wdrożyć odpowiednie procedury w zakresie tego jak należy postępować z klientami oraz wskazać pracownikom jakie dane osobowe w takich wypadkach powinny być klientom wskazywane oraz jak postępować z klientami w danej branży.

-
Udostępnij na: -

Najnowsze

Najnowsze na blogu

Zapisz się na biuletyn

  • Najważniejsze informacje
  • Nowości, narzędzia, gratisy
  • Raz w miesiącu

Zapisz się

RODO Nawigator

RODO NAWIGATOR Interaktywny tekst RODO oraz polskiej ustawy wzbogacony o wykaz oficjalnych wytycznych i praktyczną mapę aspektów RODO.

Więcej