Jak monitorować ilość wysyłanych/odebranych maili oraz załączników nie sprawdzając treści maila?
ODPOWIEDŹ
Ustalając zakres monitoringu poczty proszę zawsze pamiętać jakim celom zgodnie z kodeksem pracy ma taki monitoring służyć – jest to zapewnienie organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy. Wobec powyższego pracodawcy muszą zawsze szczegółowo rozważyć, czy do osiągnięcia tych celów faktycznie niezbędne jest analizowanie treści prowadzonej przez pracowników korespondencji, czy może jednak wystarczająca będzie jedynie weryfikacja częstotliwości wysyłanych wiadomości mailowych, ilość otrzymywanych maili oraz np. zakres podmiotowy adresatów wiadomości. Koniecznym jest dostrzeżenie różnicy pomiędzy monitorowaniem samej komunikacji (przypływu wiadomości, częstotliwości etc.) a monitorowaniem treści wiadomości, co jest z oczywistych względów rozwiązaniem bardziej inwazyjnym, ale w uzasadnionych przypadkach również dopuszczalnym.